TAKWIN PEPERIKSAAN DAN PENILAIAN 2011
| PEPERIKSAAN / PENILAIAN | TARIKH | PENYEDIA |
| Ujian Pertengahan Semester 1 Th 1 – 5 (Teras) | 21 - 25 Mac | Sekolah / MGB |
| Ujian Pengesanan UPSR | 21 - 25 Mac | JPN/ MGB |
| Penilaian Lisan Berasaskan Sekolah (PLBS) Semester 1 ( BM & BI) | 1 April – 15 Mei | Sekolah |
| Ujian KIA 2M dan PROTIM Th 4 | 9 Mac | KPM / JPN |
| Peperiksaan Pertengahan Tahun 2011 ( Th 1 – 6 ) | 09 - 13 Mei | MGB / PPD |
| Percubaan UPSR 1 | 26 - 28 Julai | Sekolah |
| Percubaan Pra UPSR | 09 – 11 Ogos | JPN / PPD |
| Percubaan UPSR 2 | 23 - 25 Ogos | Sekolah |
| Percubaan UPSR 3 | 06 – 08 Sept | Sekolah |
| Percubaan PAFA | 22 - 23 Ogos | Sekolah |
| Peperiksaan UPSR | 13 – 15 Sept | KPM |
| Ujian Pertengahan Semester 2 Th 1 – 5 | 13 – 15 Sept | Sekolah / MGB |
| Penilain Lisan Berasaskan Sekolah (PLBS) Semester 2 (BM & BI) | 03 Sept – 14 Okt | Sekolah |
| Penilaian Asas Fardu Ain (PAFA) | 29 Sept | JPN |
| Ujian KIA 2M dan PROTIM Th 4 & 6 | 6 Okt | KPM / JPN |
| Peperksaan Akhir Tahun | 31 Okt – 4 Nov | MGB |
Tertakluk kepada pindaan
Pengiraan Menentukan Kedudukan Dalam Kelas:
· Pertengahan Tahun - Mengikut markah yang diperolehi
· Akhir Tahun - 30% markah keseluruhan pertengahan tahun + 70 % markah keseluruhan akhir tahun
Subjek dalam Pengiraan
· Tahap Satu - Subjek Teras + Pendidikan Islam/Moral
· Tahap Dua - Subjek Teras + Pendidikan Islam / Moral + Kajian Tempatan
Anugerah Subjek Terbaik - 30 % markah Pertengahan Tahun + 70 % markah Akhir Tahun
Penyediaan Soalan:
1. Dua minggu sebelum ujian/penilaian dijalankan dan telah disahkan oleh ketua panatia diserahkan kepada Setiausaha Peperiksaan untuk dicetak.
2. Markah diserahkan kepada guru kelas selewat-lewatnya 10 hari selepas kertas soalan tersebut dijalankan
Kad Kemajuan dan Kad Pelaporan PLBSdiserahkan ke pejabat untuk ditandatangani oleh Guru Besar / Penolong Kanan sebelum diserahkan kepada murid untuk ditandatangani oleh penjaga murid dan dikembalikan semula kepada guru kelas selewat-lewatnya 3 minggu selepas ujian/penilaian dijalankan.
No comments:
Post a Comment